Aquest diumenge 24 de març, Junts per Catalunya-Sant Feliu de Guíxols va organitzar la segona conferència, sota el títol “El màrqueting turístic, l’aposta de futur”, del seu cicle de conferències per construir JUNTS el Sant Feliu del futur.
La xerrada va ser presentada per en David Novi i en David Gonzàlez, que en els darrers mesos han coordinat la sectorial de Comerç i de Noves Tecnologies, respectivament, i que va anar a càrrec dels ponents Josep Vicenç, professor de màrqueting de la Universitat de Girona i de l’Institut de Montilivi, i de Xavier Romo Diplomat en Ciències Empresarials, formador en màrqueting digital i consultor de MCEmpreses.
Referent a les marques, Josep Vicenç va remarcar que és molt important saber “cap a on es vol anar” i “com hi volem arribar”. En el cas de “Sant Feliu de Guíxols”, ja que tot comença pel nom, hi ha un problema des del punt de vista de màrqueting, doncs es fa servir el logotip “Guíxols”, però “ningú dirà mai que va a la ciutat de Guíxols”.
Però, no tot és el nom, ja que també cal definir els valors que s’hi associen, per això, referent al tema de la “marca turística hi ha un seguit d’elements que s’han de tenir presents”, “com el turisme cultural”, representat pel Monestir i el Thyssen; “el turisme actiu i de natura”; ja que tenim una via ferrata singular; “el turisme esportiu” amb elements com la via verda i el mar; “el turisme religiós”, que no està prou potenciat; i “el turisme històric”, amb elements que han passat a la història de Sant Feliu i que s’haurien d’explotar mitjançant rutes.
D’altra banda, Xavier Romo, durant la seva intervenció va parlar sobre el màrqueting digital, “un màrqueting que ha canviat les forces en el comerç”. Abans s’havia danar als comerços per preguntar i informar-se i el client estava en mans dels venedors, ara són cada cop més els que busquen informació a internet, i el consumidor està informat abans de sortir de casa.
Per tant, és important que el comerç local ofereixi un canal de vendes online, això no obstant, aquest només és una de les formes de promocionar-se. El valor afegit d’un negoci ha de ser la seva singularitat, així doncs seguint la filosofia de les marques turístiques, cal fomentar l’experiència d’usuari per fomentar les vendes.
Per aquests motius “cal definir bé el nom de la ciutat”, treballant en millorar els elements que afortunadament ja tenim, i que volem associar amb aquesta marca i fomentar l’experiència d’usuari per millorar el posicionament de Sant Feliu de Guíxols vers altres destins.